Skip to content

EKSPONATų nuoma

Energetikos ir technikos muziejus – didžiausias technikos muziejus Lietuvoje, o taip pat išskirtinis dėl interaktyvių ekspozicijų ir eksponatų. Jūsų renginiams – gimtadieniams, šventėms, parodoms, filmavimams, konferencijoms, festivaliams, įmonių šventėms ar vakarėliams – siūlome interaktyvių eksponatų nuomą. Eksponatus prižiūrės ir apie jų veikimo principą išsamiau papasakos ETM darbuotojas.

Daugumos šių interaktyvių eksponatų autoriai yra muziejaus Elektronikos dirbtuvių edukatoriai. Muziejuje eksponatai kuriami nuo 2020 metų. Jie gaminami su muziejaus turima įranga – 3D spausdintuvais, CO2 lazeriu, programuojant, naudojant elektronikos komponentus.

Išankstinė rezervacija ir daugiau informacijos telefonu (+370) 601 38397 arba el. paštu [email protected].

Tesla ritė

Eksponatas pavadintas žinomo išradėjo, fiziko, inžinieriaus Nikola Teslos garbei. Tesla rite galima sugeneruoti nors ir nedidelį, bet kuo tikriausią žaibą, kurį galima išvysti plika akimi. Maža to, elektronikos pagalba tą žaibą galima priversti skleisti muziką. Šis eksponatas vaizdžiai iliustruoja, kaip perduoti elektros energiją per atstumą oru.

Retro žaidimų konsolė

Šis eksponatas veikia naudodamas dirbtinį intelektą. Konsolėje įrašyti du žaidimai. Žaidime „Paukštukas“ reikia kelti ranką aukštyn ar žemyn ir taip valdyti paukštuką. Žaidimo tikslas – surinkti kuo daugiau taškų. „Piešime“ reikia suglausti rodomąjį pirštą ir nykštį, tarsi laikant pieštuką, ir nukreipti į ekraną, o tuomet piešti. Dirbtinį intelektą galima „išmokyti“ atpažinti konkrečius objektus, prieš tai nuskaičius šimtus skirtingų jų pavyzdžių. Konsolė vadinama retro, nes yra įdiegta į senovinį televizorių.

Dviratis-lempučių medis

Dviratis-lempučių medis – simbolinis Energetikos ir technikos muziejaus eksponatas. Minant dviratį ir generuojant elektros energiją užsižiebia medžio lemputės. Eksponatas iliustruoja, kaip mechaninė energija verčiame kinetine energija. Jis sukurtas minint pirmosios lemputės įžiebimą Rietave 1892 m.

Ritmo mašina

Šis eksponatas – tai muzikinis instrumentas, pasakojantis apie muzikos ritmiką. Atstumo jutikliai reaguoja į ant muzikinio stalo uždėtą kaladėlę. Raudonos lemputės įsižiebia pagal taktą. Uždėjus kaladėlę ties bet kuriuo lemputės žingsniu galima išgirsti garsus, o kiekviena juodų langelių eilė skleidžia skirtingus garsus.

3D spausdintuvai

3D spausdintuvai – CNC technologijos įrenginiai, kurie plačiai naudojami prototipavime, lavina mechanikos ir erdvinio mąstymo žinias. Renginių metu galima susipažinti su 3D spausdintuvų veikimo principais, panaudojimo galimybėmis, apžiūrėti, kokios medžiagos ir programinė įranga naudojama, užduoti klausimų gidui.

moksliniai eksperimentai

Eksperimentų metu per kūną perleidžiame elektros srovę arba ant delno uždegame butano dujas, sukuriame ugnies viesulą, sukuriame medžiagą, kuri tuo pačiu metu yra ir kieta, ir skysta. Arba užverdame 196 laipsnių šalčio skystą azotą, sušaldome gėlę ar uogą ir eksperimentuojame su įprastomis, buityje randamomis cheminėmis medžiagomis, kuriomis sukuriame nepaprastas chemines reakcijas.

Ženkliukų presas

Nusipiešę patinkantį paveiksliuką dalyviai galės patys pasigaminti ir presu atspausti ženkliuką. Veikla įtraukia ir sudomina įvairaus amžiaus dalyvius, po jos liks suvenyras atsiminimui.

Tesla ritė

Eksponatas pavadintas žinomo išradėjo, fiziko, inžinieriaus Nikola Teslos garbei. Tesla rite galima sugeneruoti nors ir nedidelį, bet kuo tikriausią žaibą, kurį galima išvysti plika akimi. Maža to, elektronikos pagalba tą žaibą galima priversti skleisti muziką. Šis eksponatas vaizdžiai iliustruoja, kaip perduoti elektros energiją per atstumą oru. 

Retro žaidimų konsolė

Šis eksponatas veikia naudodamas dirbtinį intelektą. Konsolėje įrašyti du žaidimai. Žaidime „Paukštukas“ reikia kelti ranką aukštyn ar žemyn ir taip valdyti paukštuką. Žaidimo tikslas – surinkti kuo daugiau taškų. „Piešime“ reikia suglausti rodomąjį pirštą ir nykštį, tarsi laikant pieštuką, ir nukreipti į ekraną, o tuomet piešti. Dirbtinį intelektą galima „išmokyti“ atpažinti konkrečius objektus, prieš tai nuskaičius šimtus skirtingų jų pavyzdžių. Konsolė vadinama retro, nes yra įdiegta į senovinį televizorių.

3D spausdintuvai
3D spausdintuvai – CNC technologijos įrenginiai, kurie plačiai naudojami prototipavime, lavina mechanikos ir erdvinio mąstymo žinias. Renginių metu galima susipažinti su 3D spausdintuvų veikimo principais, panaudojimo galimybėmis, apžiūrėti, kokios medžiagos ir programinė įranga naudojama, užduoti klausimų gidui.
Ritmo mašina

Šis eksponatas – tai muzikinis instrumentas, pasakojantis apie muzikos ritmiką. Atstumo jutikliai reaguoja į ant muzikinio stalo uždėtą kaladėlę. Raudonos lemputės įsižiebia pagal taktą. Uždėjus kaladėlę ties bet kuriuo lemputės žingsniu galima išgirsti garsus, o kiekviena juodų langelių eilė skleidžia skirtingus garsus.

Moksliniai eksperimentai

Eksperimentų metu per kūną perleidžiame elektros srovę arba ant delno uždegame butano dujas, sukuriame ugnies viesulą, sukuriame medžiagą, kuri tuo pačiu metu yra ir kieta, ir skysta. Arba užverdame 196 laipsnių šalčio skystą azotą, sušaldome gėlę ar uogą ir eksperimentuojame su įprastomis, buityje randamomis cheminėmis medžiagomis, kuriomis sukuriame nepaprastas chemines reakcijas.

Ženkliukų presas

Nusipiešę patinkantį paveiksliuką dalyviai galės patys pasigaminti ir presu atspausti ženkliuką. Veikla įtraukia ir sudomina įvairaus amžiaus dalyvius, po jos liks suvenyras atsiminimui.

Dviratis-lempučių medis

Dviratis-lempučių medis – simbolinis Energetikos ir technikos muziejaus eksponatas. Minant dviratį ir generuojant elektros energiją užsižiebia medžio lemputės. Eksponatas iliustruoja, kaip mechaninė energija verčiame kinetine energija. Jis sukurtas minint pirmosios lemputės įžiebimą Rietave 1892 m.

Skip to content