Iki rugpjūčio 1 d. Energetikos ir technikos muziejuje pratęsiama Gertrūdos Danisevičiūtės fotografijų paroda.

Autorė apie savo kūrybą:

„Su kultine 60–ųjų kamera „Diana F+“ pradėjau fotografuoti 2019 m., prieš tai turėjusi tik labai menką sąlytį su fotografija. „Diana F+“ užkabino mano akį savo vintažine išvaizda, o išryškinusi pirmąją juostelę iškart įsimylėjau nuotraukų svajingumą. Vėliau pradėjau eksperimentuoti su dvigubos ir daugialypės ekspozicijos technika, kuomet viename juostelės kadre persidengia kelios nuotraukos – taip išgaunama nauja, siurrealistinė, įprastai žmogaus akiai nematoma paralelė. 

Didelę svarbą man turi spalvos, padedančios ryškiai perteikti aplink esantį pasaulį – ryškios spalvos išgaunamos naudojant tam tikras juosteles, tad nuotraukos retušuojamos labai minimaliai. Su „Diana F+“ galiu pralaužti įprastinį realybės suvokimą ir kurti naujus, magiškus žmonių bei miestų portretus.

 ,,Paralelėmis“ išreiškiu savo vidinį patyrimą su šiuo pasauliu.“

Fotografas Rolandas Parafinavičius apie parodą „Paralelės“:

„Autorės naudojama dvigubos ar daugybinės ekspozicijos technika suveikia kaip sapno iliustracija – suprantu, kad nesuprantu, žinau, kad nieko nežinau. Lyg siurrealistinis pasaulis, tik nežinia, kuris yra realistinis – sapne ar prabudus.

Dvigubos ekspozicijos technika nėra kaži kokia naujiena, bet kas bandė, tas žino – paprasta yra tik pati technika, bet ne rezultato nuspėjamumas. Gali kloti sluoksnį ant sluoksnio, o nelimpa vaizdai vienas su kitu, nors tu ką. Ir tik tada, kai jie susidraugauja – galime įžvelgti pranašystę, nuspėjančią ateitį, šiuo atveju – būsimą vaizdą.

Pranašystė ir magija, kurios pasiilgstame kasdienos rutinoje, yra dominuojanti šios parodos jausena. Žinoma, visada yra tikimybė, kad autorius gali slėptis už mistiškumo dėl baimės apsinuoginti, bet juk svarbiausia yra rezultatas, tiesa? Gal ne kiekvienas darbas alsuoja pasąmonės burtais, bet tokių tikrai yra ne vienas. O vieną iš jų ir įsigyti norėčiau.

Išskirtinumo autorei suteikia prieraišumas prie analoginės fotografijos priemonių – skaitmeninio įsikišimo ji naudoja labai nedaug, nors tai yra jaunimo išmanymo arkliukas. Užtat fetišas daiktui – fotoaparatui „Diana F+“ – verčia suklusti.

Studijos Vilniaus dailės akademijoje suteikia kitokių jutimų, jaunosios kartos pasaulėžiūra irgi. Visos patirtys formuoja savitą raišką, būdingą tik tam autoriui, kuris to siekia.“


Parodos lankymas – įsigijus muziejaus lankytojo bilietą.